ناصر مستشار

22 بهمن و تكرار حرف ها؟

با خواندن كتاب جديد دكتر نهاوندي به نتايجي رسيدم كه آنها را بصورت زير مي آورم : اول اينكه، بعد از آنكه اعراب درسال 73 به مدت كمتر از يك ماه صادرات نفت را به روي غرب بستند، غرب از يك خواب و غفلت بيدار شد

پيرامون شرايط بحراني ايران زمين!

سد حكومت اسلامي را ابتدا بايد از ميان برداشت و آستين ها را بالا زد و بدون برخورد انتقام جويانه وبا آرامش به هدف رسيد. اين هدف دست يافتني است. جلودارما ترديدآفرينان و مايوس كنندگان رخنه كرده اند، كساني كه اغلب خود را اپوزيسيون مي نامند.

شاعر در قفس گوريل‌ها!

بعد از دهها سال ،هنوز آمريكا براي قضاوت در باره پاوند به توافق نرسيده . هنوز سئوال ميشود كه پاوند يك نابغه ادبي ، يا بيمار رواني ، شارلاتان اجتمايي ، خائن يا وفادار به قانون ميهن ، فاشيست ضد يهود يا ديوانه ، شاعر يا مونتاژكار بود؟ .

توماس اليوت، شاعر مدرن يا مرد خدا؟

اليوت براي رساندن پيام انساني به اقشار مختلف مردم، تئاتر را كامل‌ترين رسانه مي‌داند. او مي‌گفت: سبك و اسلوب نمايشنامه بايد نه آرشايي و نه مدرن، بلكه طبيعي و معمولي باشد. او مي‌نويسد: "سرانجام هنرمند غربي، نابودي فكري و جسمي او است، يعني هر هنرمندي روزي به پوچي و انتهاي خط خواهد رسيد."

ديكنز، چرا كلاسيك، چرا خارجي؟

شواهدي نشان ميدهند كه در طول تاريخ ادبيات ، مواردي پيش آمده كه نويسده اي در خارج از وطن خود ، بيشتر خواننده و علاقمند داشته تا در كشورش . لردبايرون ، اسكار وايلد ، برنارد شاو و عده اي ديگر از اين قبيل نويسندگان هستند .

برنارد شاو، نويسنده ای ناآرام!

شاو سعي ميكند با كمك طنز و كمدي، مشكلات وكمبودهاي اجتمايي رامطرح كند. او ميگفت نويسنده بايد بيگانگي مردم با هنر را برطرف نمايد. شاو ميخواست كه با كمك نمايشنامه شهروندان را به آزمايش اصول اخلاقي سنتي خود دعوت كند و به تقليد از ايبسن و واگنر آرزو ميكرد كه هنر در خدمت زندگي باشد. او مدعي بود كه گفتن حقيقت درجامعه خشن، طنزآميزترين عمل و خنده آور ترين عكس العمل است. درباره طنزي خنديدن، نيازبه شهامت دارد و كشف طنز دريك موضوع و يا مسئله، جديت مي طلبد.

اشتراک در RSS - ناصر مستشار